torsdag 22 mars 2012

Dags att leta fram fleeceunderställen!

15 grader, sol och vindstilla. tar MammaMu fram fleeceunderställen. Och skidbrallorna. Och mössorna. Och allt annat som behövs när man ska gäststpela i Vinterlandet. Jepp, det slår liksom aldrig fel. Förra Påsken när vi vär på väg till Sälen var det +18 grader i Malung när vi tankade. På toppen visade temperaturen +46 grader vid något tillfälle. Nu kommer vi väl inte få riktigt samma sommartemperaturer i backarna den här gången, men våren har kommit till Göteborg i alla fall! Det är typ alltid kanonväder hemma när vi drar iväg någonstans. Men, men, det är bara att gilla läget. Vi är på väg mot snön och det har vi sett fram emot läääänge nu. Hoppas bara på att få liiite sol i backarna där uppe också. Ser bilden framför mig - after ski, en kall öl från utebaren, trötta ben och glada barn. Yepp, det blir kanon!

2 kommentarer:

  1. Jag försöker kommentera men då kommer det upp nån ruta som tar mig till andra bloggar GRRR, få se om jag lyckas ge mig till känna denna gång.

    Jag ville bara säga att jag vill också ligga och sparka på affärsgolv mellan varven speciellt på Ullared.

    KRam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu lyckades du i alla fall!

      Jag kanske borde kolla upp det...! Jag vill ju ha kommentarer ju :-)!

      Radera