fredag 23 mars 2012

Om dagen då sommaren kom på besök

18 grader. Sol. Fågelkvitter och Citronfjärilar. Vindstilla. (För er som inte känner till västkusten, kan jag informera om att det (nästan) aldrig är vinstilla här). Sommaren är på tillfälligt besök.

Just den här dagen hade jag (sedan länge) bestämt att flexa ut från jobbet till lunch. Tanken var att jag skulle packa. Vintekläder. Nog för att jag älskar snö och vinter, men därmed inte sagt att jag älskar vinterkäder. Speciellt inte när det är 18 grader och sol utanför fönstret. Näe, jag ändrade planerna lite. Jag tog på mig ett linne, vek upp brallorna och lade mig i solstolen. Såå härligt. Så varmt. Såå skönt. Kråkungarna har kastat av dig kängor, mössor och jackor. De cyklar. Leker i sandlådan. Gungar. Vi har ätit glass. Nu sitter jag ute och skriver. Minnet börjar komma tillbaka. Minnet av sommaren. Det finns verkligen hopp om ljus och värme igen.

Jag känner att jag har fått en ganska bra start på semestern. Packningen får vänta till i kväll för här ska det njutas av sommaren en stund till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar