torsdag 15 mars 2012

Det glamorösa livet på hotell

Sitter på ett hotellrum nu. Tvådagars arbetsmöte på annan ort. Visst, kvällen har bjudit på god mat, lite vin och någon extra öl. Ett skönt avbrott för en småbarnsmamma. Resten ger jag dock inte mycket för. Hotell är så överskattat. Speciellt de hotell jag oftast bor på i tjänsten. Inte sällan på mindre orter. Det får bli det hotell som finns på orten, typ. Idag ett rökfritt rum där rökdoften slår emot en när dörren öppnas. Ett slitet rum där röklukten sitter i väggarna. Ännu skummare dofter komner från badrummet och duschen. Det blev ingen lång dusch i kväll. Jag undviker fåtöljerna och håller mig till sängen.

Privat försöker vi boka lite fräschare hotell de få gånger vi faktiskt bor på hotell. Det är lite skillnad på upplevelsen om du kan slappna av på rummet. Då kan det faktiskt vara helt OK med en hotellweekend.

Jag hoppas på att få sova gott åtminstone. Sovmorgon. En god hotellfrukost. Den biten kan jag köpa. Sen återstår några timmars jobb, och sen blir det till att köra raka vägen hem Kråkungarna och fira helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar