fredag 6 januari 2012

Borta bra, men hemma bäst...elller?

Hemma igen.

Nu ska alla grejer packas upp också. Och tvättas. Jag har att göra ett par dagar. Skönt att ha ett några dagar ledigt för fix innan jobbet drar igång igen.

Kråkungarna (och vi) har haft några fantastiska dagar. Vi har åkt skidor varje dag och jag är så imponerad av Kråkungarnas vilja och ork. De vill bara åka mer, trots att ögonen går i kors. Lillebror har inte gnällt eller varit ledsen en enda gång. Igår åkte han precis lika mycket och länge som oss andra och då var MammaMu ganska trött i benen mot slutet (början och mitten oxå, men jag är väldigt otränad), men han var lika glad som vanligt.

Hemresan gick bra som vanligt. Kråkungarna är fantastiska i bilen. Inget gnäll eller tjat.

Idag leker de med sina leksaker. Är nöjda och glada. Inget tjat. MammaMu får sitta i lugn och ro framför datorn (jo, jag ska börja tvätta - snart...). De har saknat sina leksaker och sina nya julklappar. Det är lite mysigt att höra dem leka på övervångingen. Lillebror provkör varenda bil.

Själv tycker jag det är rätt deprimerande att vara hemma. Ingen snö. Grått. Trist. Vardag. Börjar fundera på varför vi bor där vi gör egentligen. Det bara regnar. Eller blåser. Eller både regnar och blåser. Det är det vanligaste, sommar som vinter. Vi älskar snö. Skidåkning och vinterlek. Här bjuds det ganska sällan. Förra vintern var helt fantastisk, men det var ju en på miljonen. Men, det är ju inte bara att ta sitt pick och pack och flytta någon annanstans heller. Det är ju lite mer meck än så. Det är väl bara att gilla läget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar