fredag 27 januari 2012

Jag är så jävla ARG!

Fick just ett brev i brevlådan. Fredag eftermiddag. Totalt utstuderat. INGEN, och då menar jag INGEN på en stadsdelsförvaltning jobbar en fredag klockan 16. Bra tidpunkt att släppa bomben. Mobben hinner ju lugna ner sig till måndag morgon. Så jävla fräckt!

Storasyster ska börja förskoleklass till hösten. Vi har trehundra (300 m) meter till närmaste skola.

Men, nu har upptagningsområdet blivit för stort, så Storasyster blir placerad på en skola ca 1,5 km bort. Detta meddelas i ett brev på fredag eftermiddag. Jaha, och vi ska bara gilla läget då eller??!

Allt på grund av ett stort jävla område med nybyggda villor på andra sidan "vår" skola. 800 nya hushåll, men ingen ny skola. Var det svårt att räkna ut att det kommer flytta hit barnfamiljer eller? Saken är den att vi fick vänta i två år på förskoleplats till Lillebror på grund av samma jävla nybyggda bostadsområde. Jag börjar bli ordentligt sur på stadsplaneringen häromkring!

Man vill minska bilåkandet inom stadsdelen. Öka kollektivtrafiken. Jo, det här är ju definitivt the way to go! Det kommer bli nödvändigt att lämna Storasyster med bil vid den föreslagna skolan. Starkt jobbat!

Ursäkta språket i det här inlägget, men jag är förbannad. Det är lite för mycket som går i mot oss (mig) just nu. Lite för mycket, på för många områden. Jag orkar inte mer. Det här var på nåt sätt droppen... Men nu jävlar blir det fight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar