tisdag 17 januari 2012

Veckans höjdpunkt - Ica Maxi!

Det har funnits två (korta) perioder i mitt liv när det var stort att få åka till Ica Maxi och storhandla. Ensam. En period då det var skönt, avkopplande och befriande att dra fötterna efter sig på heminredningsavdelningen och bokavdelningen. Under dessa shoppingturer passade jag alltid på att smita in på Lindex (som ligger vägg i vägg med Ica), vilket nästan var som att gå en rejäl shoppingtur på stan. Jag pratar förstås om den där perioden då det var lyx att få en timme för sig själv. När jag med storhandlingen som alibi kunde smita hemifrån mellan två amningar och bara få vara för mig själv. Den första tiden med nyfödd hemma.

Vart vill jag komma med det här? Jo, jag vill bara säga att jag inte riktigt känner på samma sätt nu. Några år senare är veckans trip till affären bland det tråkigaste som finns. Saknar totalt inspiration. Samma gamla varor som åker ner i kundvagnen varje vecka. Varmt. Jobbigt. Tråkigt. Bläää!

Tänk vad ens inställning till saker och ting kan förändras...

2 kommentarer:

  1. Du kanske ska prova en annan stormarknad som har en annan layout eller helt annat utbud? Å andra sidan är det praktiskt när man inte lockas av lockvarorna utan kan hålla sig till inköpslistan och budgeten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En ny affär kan säkert inspirera och ge lite variation i kylskåpet. Å andra sidan är det ganska jobbigt att handla i en ny stormarknad där man inte hittar saker. Jag vill ju samtidigt att det ska gå snabbt och smidigt. Suck! Jag får helt enkelt skicka maken att handla lite oftare. Det kanske är en bra lösning på problemet ;-)

      Radera